Sunday 11 September 2011

Summary of my life in Msia, so far

***** This should be yesterday's post *****
.
Assalamualaikum.


Alahaaaaaaiiiii dah lama sangat tak update blog ni. Eheheh semenjak balik tanah air ni kan. Bukan sibuk ke ape, cuma malas. Taktau la, dulu kt Egypt pun same je rutin aku rasanya. Rajin je update. Dah balik ni, malas menjadi pulak. Haha.


Aku dah ada kt Msia almost 3 weeks eh? I cant recalled the date I arrived haha sengal lah. Tapi before raya la. Dapat puasa 5 hari kot, kalau tak silap laa. And then there you go, raya. Raya tahun ni tak macam tahun sebelum ni. Sebab on the fes raya, malam tu dah bergerak pergi airport. Sebab my family & I are having our anual vacation. Yelahhh bila lagi 1 family nak kumpul semua cuti sama2 kann. It was a short vacation. We went on the 30th Ogos and balik Msia balik on the 3rd Sept. Nak cerita pasal Paris ni, nanti2 la. Post lain. Sebab mmg adventure gilaa, hehe.


Pas balik Paris tu, stay rumah jelaaa. Rehat rehat. Pastu mama suruh pegi jaga taska, sebab pekerja tak balik lagi, honeymoon raya. Dia honeymoon aku terseksa. Serious penat tahap gilaaaaa kentanggg punyaa tak tipu. Huh mmg aku rasa nak tabik spring la ibu-ibu yang ada ramai anak tu. Caya sama lu!


Penatttt sangat lah jaga budak ni. Kalau dia diam main sorang2 takpe. Ni yang menangis sume tu, merengek bagi susu nanges lagi, tuka lampin, nanges lagi, bg tido nanges lagi. Mengada. Serious penat rasa nak tinggal je budak tu. tapi kng bising kacau baby lain tidur. Haishh saba je laaa. I have to worked there for like 3 days. Last jumaat aritu. Aku pergi pun sebab my mom suruh. Nampak dia penat kesian pulak. So tolong la. Tak mintak ape pun, mmg niat nak tolong. Pastu die offer gaji la konon, haha terima jela, rezekiiii hihihi.


Tu jela eh sepanjang dduk Msia ni yang aku buat. Heh tak proaktif. Oh ada pergi Iftar dgn batch aritu. Pun seronok, jmpa kawan2 semua. Hehe rindu semua, masing2 dah nak fly dahh. Ada pegi India, Ireland, ade pegi Czech & Spain , tapi dorang tak dpt dtg. Ape2 pun, aku doakan kita semua berjaya okey. Tak kesah belaja dalam ke luar, sama je. InsyaAllah kita semua dapat ape yg kita nak, aminn :)


Ape lagi aku buat kt Msia ni? Makan? Heeeheeee pegi bazar aku rambang mata kot. Haha habes sume nak amek. Tapi dapat la tahan hatii sbb aku pikir kang tak habes makan membazir. Satay dah bape kali parent aku beli ehehe hilang la mngidam morning sickness semua ahaha.




Gmbar ni masalah, dah 5 kali upload, still mcmni.
Padahal kat file biase mmg dah rotate. Heh pandai2 la nak tgk haha




Ok dah taktau nak cakap apa. Ni hadiah utk semua dr aku, Eiffel Tower from Paris. Will update about the journey later, time2 aku dah tak malas haha. Take care semua! :)


2 comments:

nabila azmi said...

yuhu...hehe..slmt hri ry..bahagia gitu die=)=)..


pi paris bes x??heh=)

fify manz said...

kunaa!!!!!jelessss.....agaknye time aku da kwen la bru nk dpt g situ...aku beriye2 nak dating ngn husband UNDER THE EIFFEL TOWER!!...jeles2 da dpt g...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...