Sunday 31 July 2011

The journey

Assalamualaikum.


Setelah berhari meninggalkan blog, hehe today I am back in action! Jeng jeng jeng. Cehh -,-"


Sape2 yang update dgn fb aku tau la kan aku pegi Cairo aritu. Cerita kat status mcm semangat berkobar nak pegi kan, tengah on the way tu hilang semua semangat. Haha sebab apa? Sebab aku kne motion sickness. Memang miserable betul aku rasa. Time pegi tu pening sampai muntah dalam tenco (van) tu. Zzz


Ni one side yang ada kat aku. Aku kalau jalan jauh ni, guna public transport ni memang masalah la. Tak kira la bus ke ape, lagi2 kalau jammed. Memang kene siap pegang plastic kt tangan. Hehe dari zaman sekolah dulu lagi. Kalau balik dari Kuala Pilah tu nak pegi Seremban, mmg bila naik bus tu, jgn la cakap dgn aku. Either aku tidur terus, takpun aku tahan pening - no talking. Aku kalau kereta family okey. Maybe sbb dah biasa and selesa kan. Kalau jalan jauh ni selalu ayah aku bawak smooth je, so nyenyak la tidur hehe.


Okey back to Cairo story. Sampai2 tu terus amek teksi pegi Embassy Msia. Kat sana sewa 1 bilik. Semalam 80 genih. Okey la bilik. Ada 2 katil, aircond which is the best sebab tengah2 summer ni kan, ada TV yang sume cerita Arab except ade 1 channel cerita English, ada heater masak air, ada kipas. So for 80 genih tu, boleh consider reasonable la. Sampai2 aku yang tengah mabuk ni rehat dulu la kan. Pastu solat sume, kitorang pegi makan kat kntin Embassy tu. Lepas makan baru la gerak pegi City Star. Thehehehe.


Tadaaaa ni la city star from the outside


From the inside


This is the biggest shopping mall in Egypt, I guess? Ni bkn sbb gamba cantik je, mmg dalam die cantik mcm ni. Arab2 yang datang sni sume macam Mat Salleh. Hidung Arab sume mmg dah mancung kan. Modern la Arab kaya kat sni, nampak lain la drpd Arab kat Mansoura yang suka gayakan baju dgn inner -,-"

So then we went shopping and shopping. What else to do? Hehe sale byk tapi tak nampak apa yang berkenan. So lepas tgk2 masuk2 kedai tu, we decided to go and watch Harry Potter, it all ends in 3D! Woot woot.


After the show, in food court


I was having a nice time really, eventhough xbeli barang lagi kan, tapi sbb dapat makan McD, so everything felt like heaven haha. There's nothing much at City Star, shopping la of course. Other than that, what? The food, yes the food hehe. Ni la mase nak makan sedap2 benda2 yang Mansoura takde ehehehehe..


The next day, we went to Khan Khalili, tmpat nak beli souvinir. Cuaca mmg panas gilaaaa, so the first thing I did when arrived was to buy a hat. Tadaaaaaaa..






Ehehe boleh la cover sikit daripada matahari kan. Kat Khan Khalili pun tak byk beli, just some t-shirts and beli barang yang kawan pesan. Hehe after that, around 2pm pergi balik City Star for final shopping and we went back to Mansoura at 9pm. Safely arrived at 12am. 


Tu je laa during our so-called visit at Cairo, tak byk tmpt boleh pergi sbb cuaca yang tak mengizinkan. Kalau nak pergi maybe during winter nnt kot hehe. So till then readers, take care! :)




SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL MUBARAK. 
SEMOGA PUASA KITA DITERIMA ALLAH. 
TINGKATKAN AMALAN DI BULAN MULIA INI. 
SEMOGA RAMADHAN INI LEBIH BAIK DARIPADA TAHUN LEPAS. 
INSYAALLAH :)


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...