Thursday 8 July 2010

first time

Hari ini dgn jayanye aku telah berjaya melepasi oral! yeah! haha.
gile cuaaak pg tu, mlm mmg xtido lah kan. bace xhabes2. keje last minute punye pasal.
pkul 7 pagi dah gerak pegi U. oral stat pukul 8 pagi. tengok betape smngtnye aku. hahah.
sampai2 je, pintu department anatomy pun xbukak lagi. and officiallynye, aku ngan katrina lah org pertama yg sampai. so tahniah ntuk kitorang. hehe. (^,^)v

smpai je dduk dlu. selak2 ape yg patot. bace dgn dada yg berdebar2, korang rase masuk x ape yg bace tu? tapi mate xboleh lepas jugak. cuakkk gileee gaban. dalam 10 mins lepas tu mule la student2 lain datang. penuh tmpt dah kerusi2 yg ade. time tu la dengar mcm2 pngalaman senior2 yg kne oral tahun lepas. tambah2 lagi cuak. sampai xboleh dduk diam, perut dah memulas. okay carik toilet and melabur saham. hahahahah horror x cuak aku?

tak lame lepas tu, pakcik yg jage tu tmpal name ntuk group oral. so tunggulah name2 sume dpanggil. ade sorang doc malaysia dtg. tp malangnye, group aku xdpt doc malaysia. dpt doc arab berpurdah. dahla lambat kne panggil, pelik gilee sbb mcm sume org dah mule gerak masuk dah.
and at last, 'TAMANTASYAR!' (lapanbelas, group aku) fuh fuh fuh xcukup nafas, tachycardia (increase heart rate) okeh rilek2 selawat byk2 mntak dimudahkan sume. masuk blik oral tu, tunggu turn sorang2.

dup dap dup dap dup dap dup dap....

'SAB'AH WA SAB'IEN!' (tujuh puluh tujuh)

okeh num aku, bangun jalan ke arah doc. pastu snyum sket, doc suruh dduk.

AKU : Assalamualaikum doctor.
DOC : Waalaikumsalam. Write your name here.
AKU : Oh, okay. -siap-
DOC : What is the blood supply of heart?
AKU : Coronary artery, right and left coronary artery.
DOC : Okay, what is the origin of the artery?
AKU : errr, right atrium?
DOC : No, aortic?
AKU : Oh yes, from descending aorta.
DOC : Okay. What is the formation of portal hepatis?
AKU : Formation of portal hepatis is joining of superior mesentric vein and splenic vein.
DOC : Okay, What is the termination of superior vena cava?
AKU : Central tendon of diaphragm.
DOC : Hm?
AKU : Eh eh, terminate at right atrium. fuh-
DOC : Okay -angguk- What is the muscle attached at here. *tunjuk dekat scapula*
AKU : Supraspinatus.
DOC : What is the action of the muscle?
AKU : Abduction of shoulder joint from 0-15 degree.
DOC : Okay, you may go.
AKU : Shukran doctor. Assalamualaikum.
DOC : Waalaikumsalam.
AKU : Alhamdulillah.

Terima kasih ya Allah kerana memudahkan segala urusan aku. Semoga aku dan rakan2 ku mendapat keputusan yg cemerlang dalam peperiksaan ini. AMINNN. :)

4 comments:

fa2din said...

pergh!! gler r.. ssah gak soklan ko.. haha, bgi bdak Tekno mcam ak nih, yg xtau pape psal tbuh bdan nih.. yg ak tau, tulang skapula tuh dkat2 ngan bahu.. haha~

btw, thniah r eh.. ak tau ko pndai.. heheh!!

p/s: tertarik r ngan shukran2 tuh.. bgus2.. kt canada nnti, xdpat de.. haahh!!

syn said...

eleh din! hahah..aku bole jwab kot soklan doc die sume tu..cewaahh...hahahah

kuna..boleh lak ko eh eh ea..lawak tol..hahah

papepon..gud luck ar..hoho

Amalina Zainal said...

tudin : haha siot dah aku belaja, mesti la aku tau. aah scapula kat bahu :) bijak2. hehe. doakan aku weh! thnks. :)

nape : yelaaa nape, kau semua bnde kau tau. hahahah. thnks! doakan tau! :D

hantu kacak yg maleh log in said...

perghh tabik spring kepada doktor kuna ! hahah

aku bace ko nye post pon da rase cuak dah.tak kena oral lagi nih.ahah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...